Oferta dla nauczycieli
Propozycja warsztatów, zajęć do realizacji w przedszkolach,
szkołach oraz w poradni
rok szkolny 2019/2020
NAZWA FORMY |
KRÓTKI OPIS |
OSOBA PROWADZĄCA |
MIEJSCE I TERMIN REALIZACJI |
Szkoła dla Rodziców i Wychowawców |
Zajęcia psychoedukacyjne dla nauczycieli doskonalące umiejętności komunikacji z uczniem |
Z. Peter-Kubicka |
PPP, placówki w zależności potrzeb grupy |
Jak pracować z dzieckiem z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej |
Wykład dotyczący pracy z uczniem z wadą słuchu w szkole ogólnodostępnej |
K. Kobylak |
przedszkola i szkoły zgodnie z zapotrzebowaniem |
Praca z uczniem z zespołem Aspergera |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne dla nauczycieli, wychowawców, asystentów i pedagogów Obszar: specyfika zespołu Aspergera, a specyfika szkoły. Obszary zwiększające niekorzystne aspekty zaburzenia i utrudniające rozwój dziecka oraz edukację. Procedury wspomagające pracę i rozwój ucznia z zespołem Aspergera |
B. Poleszczuk |
szkoła lub poradnia odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Praca z dzieckiem z ADHD |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne dla nauczycieli, wychowawców, asystentów i pedagogów Obszar: specyfika ADHD, a specyfika szkoły. Obszary zwiększające niekorzystne aspekty zaburzenia i utrudniające rozwój dziecka oraz edukację. Procedury wspomagające pracę i rozwój ucznia z ADHD |
B. Poleszczuk |
szkoła lub poradnia odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Zachowania problemowe - praca z uczniem, klasą, rodzicem oraz grupą |
Spotkanie szkoleniowo-dyskusyjne dla nauczycieli, wychowawców, asystentów i pedagogów Obszar: zachowania problemowe w odniesieniu do pracy z uczniem, rodzicem, klasą i grupą rodziców. Co wzmacnia zachowania trudne, a co może je zniwelować |
B. Poleszczuk |
szkoła lub poradnia odpowiednio do potrzeb i możliwości |
Wspieranie rozwoju mowy młodszych dzieci przedszkolnych |
Opracowanie zestawu ćwiczeń wspomagających komunikację werbalną. Prezentacja |
E. Jurzak-Kokotowska |
przedszkola rok szkolny |
Norma rozwojowa czy wada wymowy? |
Konsultacje indywidualne dotyczące konkretnego dziecka |
E. Jurzak- Kokotowska |
przedszkola rok szkolny |
Jak pomóc dziecku jąkającemu się? | Konsultacje indywidualne dotyczące konkretnego dziecka |
E. Jurzak-Kokotowska |
szkoły rok szkolny |
Zabawy językiem |
Opracowanie zestawu ćwiczeń wspierających artykulację dla dzieci 4 - 5 letnich |
E. Jurzak-Kokotowska |
przedszkola rok szkolny |
Poradnia przyjazna dzieciom |
Zajęcia otwarte dotyczące ćwiczeń usprawniających narządy artykulacyjne dla nauczycieli i zorganizowanych grup przedszkolnych |
A. Konieczko A. Masternak |
PPP
|
Logopedia w pigułce |
Wykład dotyczący typowych wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym |
A. Konieczko |
przedszkola zgodnie z zapotrzebowaniem |
Dostosowanie programu pracy grupowej w przedszkolu do indywidualnych potrzeb dziecka z zaburzeniem mowy |
Konsultacje indywidualne dla nauczycieli, którzy mają w grupach dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego |
W. Barciś |
przedszkola rok szkolny |
Jak pomóc dziecku z wadą wymowy w przedszkolu? |
Konsultacje indywidualne dotyczące konkretnego dziecka |
W. Barciś |
przedszkola rok szkolny |